Dvouletý volitelný předmět s hodinovou dotací dvě hodiny ve třetím i čtvrtém ročníku.
Tento seminář je zaměřen na přípravu k profilové maturitní zkoušce z předmětu Informatika a výpočetní technika.
3. ročník
• Technické vybavení počítačů a počítačových sítí
− počítač a jeho komponenty, historie výpočetní techniky, druhy počítačů, datová úložiště a záznamová média, druhy tiskáren a jejich využití, struktura datových sítí, LAN a WAN, klient a server, komunikace v lokální počítačové síti, struktura sítě Internet
• Programové vybavení počítačů
− operační systémy a jejich funkce, správa souborů, aplikační programy, formáty datových
souborů
− Cloudové aplikace – principy fungování
• Člověk, počítač a počítačové technologie
− obecné bezpečnostní zásady a ochrana dat, etické a právní normy související s informatikou,
ergonomie a hygiena, využití IT v médiích, reklamě a veřejné sféře.
• Vyhledávání, vyhodnocování a zpracování informací z internetu
− druhy a zdroje informací na internetu, dotazy pro nalezení požadovaných informací
− vyhodnocování získaných informací, dodržování zákonných norem (autorský zákon)
− elektronická komunikace, sociální sítě
• Prezentace informací
− různé způsoby zpracování a prezentace informací (od klasických aplikací, přes elektronické nástěnky, až k mentálním mapám), rastrová a vektorová grafika
• Pokročilé funkce aplikačního software
− zpracování dat s využitím pokročilých funkcí aplikačního softwaru
− zpracování textů, typografická pravidla
− multimédia
• Tabulkové procesory
− složitější funkce (logické a finanční, vyhledávací), analýza dat
• Makra Excel
− vlastní funkce v Excelu, nahrávání maker, spouštění maker, vytváření vlastních maker
• Robotika
− různou formou, podle toho, o co bude zájem (práce s ozoboty a microbity), bloková schémata
• Time managment
− mentální mapy, Project (Gannt)
4. ročník
• Pokročilejší tvorba www stránek
− vytváření hypertextově provázaných stránek na úrovni editace HTML a CSS
• Databáze
− opakování základních pojmů, dotazy, druhy dotazů, návrhové zobrazení dotazu, SQL,
formuláře, sestavy, návrhové zobrazení, vytváření sestav, samostatný projekt
• Algoritmizace a základy programování
− základní programové a datové struktury, tvorba programu ve vizuálním prostředí,
programování řízené tokem událostí, objektově orientované programování, tvorba
jednoduchých aplikací