Hodiny ČJL mají v rozvrhu všechny třídy GK, naším cílem je rozvoj takových kompetencí, jako je projev mluvený i psaný, čtenářská gramotnost, interpretace textu i další práce s textem, stylistika, skladba a mluvnice. Naší snahou je rozvíjet u našich žáků zájem o český jazyk a literaturu, chápat jazyk i literaturu v určitém vývoji a v kontextu společenském i historickém.
Výuka je realizována jednak formou ,,klasických“ vyučovacích hodin (1. – 4. ročník čtyřletého studia, odpovídající ročníky studia osmiletého, nižší studium), jednak formou dvouhodinových seminářů ve třetím a čtvrtém ročníku (jednoleté, dvouleté – dle výběru studentů). Ve školním roce 2024/ 25 nově zavádíme v maturitním ročníku jednou týdně ,,půlenou“ hodinu českého jazyka zaměřenou na problematické tematické celky a náročnější kompetence.
V rámci výuky jsou využívány nejen tradiční učebnice (nakladatelství Výuka, Didaktis a Fragment), které slouží spíše jako základní materiál pro orientaci v jednotlivých tématech a v daném literárně-historickém kontextu, ale také další odborné publikace a jiné zdroje: oblíbená a osvědčená videa, vzdělávací portál České televize EDU, materiály MŠMT, YouTube a další.
K velice oblíbeným aktivitám patří také nejrůznější projekty, exkurze a návštěvy divadelních představení, aktivnější žáci se pak zúčastňují literárních, stylistických i recitačních soutěží nebo se realizují v Dramatickém klubu GK, případně v aktivitách pořádaných ve spolupráci se školní knihovnou.
Všichni členové předmětové komise ČJL během školního roku spolupracují a systematicky plánují jednotlivé aktivity, velmi se osvědčuje také spolupráce se školní knihovnou.
Oblíbené aktivity, projekty, exkurze
První ročník + osmileté studium + vyučující prvních ročníků
Druhý ročník + osmileté studium + vyučující druhých ročníků
První ročník + osmileté studium + vyučující třetích ročníků
Čtvrtý ročník + osmileté studium + vyučující čtvrtých ročníků