Úvod | Aktuálně | Výuka | Úspěchy | Přijímačky | Fotogalerie | Fórum | Projekty | Různé | English
O škole    Stránky    Ostatní    Sovy    Burza    Kladno    KMD    
O škole
Zde se můžete vyjádřit k veškerému dění ve škole...

Vložit nový příspěvek

Vložit nový příspěvek

              

Zobrazení příspěvků

28. 2. 2009, 22:45
B-) já...n (gmail com alt64 smyckaj)
student: Myslím, že je důležité i to, co chce člověk po škole dělat. Biologie není medicína a stejně si myslím, že je tu pro latinu místo. A to včetně gramatických pravidel.
Mimochodem, myšlenka učení se konkrétních jazyků je sice pěkná, ale najdi někoho, kdo Tě naučí rumunsky...
28. 2. 2009, 21:45
:-) Bloodrider (centrum cz alt64 bloodrider)
2 Beruska: Mozna, ze kdyz me tohle napadlo, tak je to uplna blbost, ani jsem nad tim poradne nepremyslel, ale: Je celkem pochopitelne, ze na gymnaziu (rozhodne nasem, nevim, jak jinde) se uci porad "povinne" predmety, tim apeluji hlavne na to, ze se nekde v poslednim pololeti chodi jen na maturitni predmety, jelikoz tohle je to spravne "hardcore", ze clovek musi porad delat to, co nechce nebo ho to nebavi, jelikoz i na VS budou oblibene a neoblibene predmety, tak at jsme hezky porad pripravovany na zivot i na to, ze clovek v zivote casto musi delat veci, co ho nebavi... Sam bych uvital, kdyby v poslednim pololeti byly jen maturitni predmety, jsem ve ctvrtaku a jsem mimo jine i flakac, tak se na maturitu temer nepripravuju, jelikoz mam naladu se maximalne naucit na nasledujici den, ale na druhou stranu, jestli me k maturite pusti a jestli odmaturuju :), tak se mi tahle "harcore" verze vzdelavani zarucene bude hodit dale v zivote, at uz tim, ze se budu umet prubezne ucit ci budu mit nacvik na zvladani veci na posledni chvili nebo dokonce se naucim kaslat na to, co neni treba... Maturitu a to, ze se pred ni stale ucime vse, bych mimo jine vnimal jako zkousku alespon jedne z vyse uvedenych schopnosti a jejich pilovani pro pripadne studium VS :)
Snad se v tehle zmetici nesmyslych slov a pismen nekdo vyzna, budte zdravi, myjte se za usima a omluvte moji vlezlost a troufalost sem jednou za cas psat :-D
28. 2. 2009, 19:48
Beruška
fráze, překlep
28. 2. 2009, 19:47
Beruška
Mě třeba gramatika zajímá. Navíc uvažuji o studiu religionistiky a historie, kde se člověk bez základních znalostí latiny moc neobejde, mám na mysli čtení starých pramenů nebo filozofických spisů. Tam už nestačí jenom fáze, člověk musí být schopen pochopit každé slovo. Z tohoto důvodu jsem se začala učit latinu jako samouk.
Taky si myslím, že na škole je mnoho hodin přírodovědných předmětů - respektive studenti mají omezenou možnost tvorby studijního plánu, protože když se podívám na čtvrté ročníky, tak tam volitelné předměty zabírají ani ne 25% výuky, což mi přijde trochu smutné. Na některých osvícených školách mají studenti třeba volitelné předměty už od druháku, v posledním pololetí chodí jen na maturitní předměty, během studia si volí specializace...
28. 2. 2009, 19:12
B-) bývalý student
Argument s korelací latiny s některými cizími jazyky je určitě správný, nicméně pak už vyvstává otázka, jestli není efektivnější se učit přímo tyto cizí jazyky. A rozhodně tohle neber jako, že tady chci poučovat nebo tak něco, ale když jsem byl na gymplu a měl relativně hodně volného času, tak jsem taky koketoval s myšlenkou studia latiny, připadala mi "cool". Nicméně poté jsem si uvědomil, že latinsky nemusím umět hovořit, ale pouze se naučit přibližně 50 známých citátů, které když člověk použije ve správný okamžik, vypadá jako inteligent bez toho, aby nějak do hloubky musel mít naučenou latinskou gramatiku, která nepatří k nejlehčím.
28. 2. 2009, 16:01
:-( raději anonym
...já proti latině nic nemám, ale mnohem více bych uvítal seminář ksv, kde se opravdu něco děje, ne jenom dvě hodiny týdně (pokud neodpadne) tlachá o ničem...trochu naivně jsem si totiž myslel, že se tam něco dozvím, když už ne o normální zsv...v tomto předmětu humanitního zaměření naše škola přece jen dost zaostává...
28. 2. 2009, 13:23
B-) já...n (gmail com alt64 smyckaj)
A proč bychom se měli učit nové dovednosti jenom kvůli vysoké škole? Nemůže se člověk vzdělávat prostě proto, že ho to baví? Nebo že jezdí do zemí s divnými jazyky, pro jejichž pochopení je latina užitečná.
A propos, máme třikrát týdně literaturu a dvakrát tělocvik. Potenciálních bohemistů a profesionálních sportovců je u nás, dle mého mínění, dost málo. Nicméně stejně si nikdo příliš nestěžuje, nejspíše nás čeština a tělocvik naplňují nějak jinak.
28. 2. 2009, 9:21
:-) bývalý student
Nemyslím si, že výuka latiny je něco, co byste na vysoké škole,samozřejmě kromě medicíny, nějak výrazně uplatnili. To si radši přidejte něco, co se vám bude hodit. Třeba matematiku, fyziku, chemiii, či nějaký kurz základů práva.
28. 2. 2009, 8:48
Jméno nebo přezdívka liška (gymnasiumkladno cz alt64 mn)
To že jsme škola přirodovědně zaměřená se traduje od dávných dob, kdy na škole bylo zaměření přírodovědné( jedna třída nejméně ze 3), v současné době přírodovědné zaměření není jsme všeobecného zaměření a prorovnejte počet hodin přírodovědných a humanitních předmětů.
Tak hezkou sobotu
mm
27. 2. 2009, 23:11
Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
To Scotie - proč si to myslíte? To bude asi trochu pověra....
27. 2. 2009, 23:06
Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
Ještě jedna poznámka - k "spf" - naučit se latinu jako jazyk vyžaduje určitě hodně času a práce, přestože samozřejmě existují učebnice a učitelé.
Koncepce "latiny pro přírodovědce" je určitě snadněji realizovatelná.
Ke vzkazu "gothicman" a humatitní obory - asi nelze než souhlasit, že pokud nestudujete latinu od základů, je pro vás především důležitá znalost obratů pro určité vědní obory, což je téměř nerealizovatelné v rámci školních seminářů či kroužků. Hodně záleží na snaze každého jedince si tyto vědomosti dohledat.
27. 2. 2009, 22:54
Scotie (seznam cz alt64 Scotie JCZ)
Myslela jsem, že naše gymnázium je zaměřeno na přírodní vědy oficiálně. Nebo snad ne? Nechápu proto, jak se tady může někdo divit.
27. 2. 2009, 22:51
:-) Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
Díky moc naší paní ředitelce za příspěvek a za nabídku dalších možností..
Také díky za tu debatu, která se tady rozběhla. Myslím, že ji vůbec nepokazil příspěvek od "t", který byl trochu drsný. Zdánlivá preference přírodovědných předmětů závisí i na takových jedincích jako je "t". Zeptal jste se někdy někoho, zda by latina jako předmět či kroužek pro humanitní obory byla možná? (v jakém rozsahu je určitě předmětem další diskuse....)
Pokud není poptávka, asi nebude ani nabídka. A my - učitelé - my bychom se velmi rádi dozvěděli, o jaké specializace byste vy studenti měli nadstardardní zájem.
Pravda je, že latinu zaměřenou na přírodovědné obory iniciovaly vyučující těchto předmětů, prostě to udělali, protože je to jejich obor.
Jak jsem pochopila, vedení školy je otevřeno dalším smysluplným námětům ze strany studentů či pedagogů.

27. 2. 2009, 19:22
:-) Jméno nebo přezdívka liška (gymnasiumkladno cz alt64 mn)
možná že se tomu divíte, ale ve svém doupěti jsem teprve získala v dnešní době připojení na internet.A dnes mám relativně čas si přečíst vaše pčíspěvky, dotazy. Cp se týče latiny jsme schopni zajistit odborníka, který by učil i pouze pro humanitce.jenom by se museli dopmluvit bližsí podmíny. Takže vzhůru do jednání a lepší spíše k osobnímu.Jde to rychleji a je lepší komunikace.
Liška od křivého dubu
27. 2. 2009, 17:52
gothicman
to Opie: vyssi pozadavky prirodovednych predmetu na gymplu ale rozhodne poprit nemuzes:) tim rozhodne nerikam, ze je to spatne, i kdyz ted ve ctvrtaku me to jiz celkem unavuje kvuli znesnadneni pripravy na prijimacky:)
27. 2. 2009, 17:06
:-) Petra
Když jste mluvili o pí.prof. Balekové, neplánuje náhodou návrat? Byla vážně skvělá :-)
27. 2. 2009, 16:56
Věra Scheirichová (seznam cz alt64 verasch)
Od svých dětí jsem v době, kdy navštěvovaly tento chrám vědy, slýchala stesky na to, že je tu moc přírodovědy a matematiky a rovněž, že je tu moc humanitních nesmyslů. To podle zaměření toho kterého jedince. Ale co má kroužek přírodovědné latiny společného s preferencemi oborů? Kolegyně bioložky se rozhodly poskytnout svým studentům jistý nadstandard. To přece neznamená, že v jiných oborech se nemůže najít někdo, kdo zná někoho, kdo s něčím takovým pomůže. A nemusí to být právě profesoři, iniciativa může klidně vyjít od studentské rady a dalších.
27. 2. 2009, 13:58
Opie
t: Zamysli se, prosím tě, nad svým posledním příspěvkem... Je pravděpodobnost 99%, že se za něj budeš v budoucnu stydět. Až se začneš dívat na věci s nadhledem a opustí tě pocit nekonečné osobní důležitosti (to by mělo přijít už na střední škole), kvůli které by se měl překopat celý svět od základů, možná se sám sobě zasměješ.
27. 2. 2009, 11:51
t
Tady se krasne dokazuje, jak skola preferuje prirodovedne predmety (studenty) na ukor humanitnich. Melo by dojit k vetsimu vyvazeni!!!
27. 2. 2009, 0:07
gothicman
pro vetsinu by stacil seznam zabehnutych frazi, co se pouzivaji v politologii/diplomacii/pravu, zas tak moc jich neni. zatimco publikaci s pravnickou latinou existuje dostatecne mnozstvi a jsou relativne snadno k sehnani, moje hledani politologickych a diplomatickych vyrazu pekne na jednom miste a jeste pokud mozno nejak prehledne logicky razeno bylo celkem bezvysledne, tak pokud neco takoveho vlastnite ci dokazete najit, tak budu vdecny:)

ono na to ani doucovani nepotrebujete podle me:)

Alpiq
generální partner školy

Sambar sport
sponzor školy

© Gymnázium Kladno 2004-2024
Kontakty    Partneři    Webmasteři    Novinky    Vyhledávání (pre-alfa)