Úvod | Aktuálně | Výuka | Úspěchy | Přijímačky | Fotogalerie | Fórum | Projekty | Různé | English
O škole    Stránky    Ostatní    Sovy    Burza    Kladno    KMD    
O škole
Zde se můžete vyjádřit k veškerému dění ve škole...

Vložit nový příspěvek

Vložit nový příspěvek

              

Zobrazení příspěvků

3. 4. 2009, 8:15
zvedavy
Boze, to je reci kolem jednoho pidiproblemu mazani tabule, je to jako se vsim v tyhle spolecnosti, kazdej misto aby splnill svoje povinnosti - smazal, co si pocmaral-, v tomhle pripade jde o 3 minuty, ani ne, se snazi prehodit povinnosti na druhyho... je to smesny a na gymplu by se tohle snad resit nemuselo, mel jsme pocit, ze by tu mohli studovat rozumny lidi
3. 4. 2009, 7:16
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2Zuzana Vlčková: Mazání tabule v kreslírně by mohlo podléhat výjimce. Je to přeci jenom zvláštní učebna. Všude, kde se střídá jedna třída za druhou, nemá systém "mažu po sobě" sebemenší smysl - popíše snad někdo tabuli víc než jiný? Když zůstane na konci hodiny vždycky nesmazaná tabule, je to fér systém. Kdyby se na tomhle profesorský sbor jednoznačně dohodl, nebudou problémy. :-) Když si bude každý z pedagogů všechno řešit sám a vlastní cestou, nebude ve škole nikdy a nic fungovat. Tento konkrétní případ je dost kontroverzní, protože poukazuje na věc, která dlouhodobě nefunguje a není příliš ochoty ji řešit - z mě neznámého důvodu. Ano, tímhle už své přispívání ohledně mazání tabulí končím, jinak než osobním rozhovorem se to nejspíš nevyřeší.
Za zachování křídové tabule zvedám ruku pro.
Markery jsou strašně super, smazání tabule je hračka, ale někdy se mi hůř čtou než mokrá tabule a osobně mám i problém se psaním (dvakrát v týdnu je používám hodinu a půl v kuse). Radši bych používal křídu. O:-)

2zajíček: Ano, průjem dostanu relativně náhodně. Může mi ho způsobit nějaká virová nebo bakteriální infekce, které můžu přispět nějakým špatným jídlem. Rozhodně nic, co bych mohl extra ovlivnit. A stejně tak prakticky nemůžu ovlivnit, že/jestli budu mít nějaké HLOUPÉ povinnosti. Obyčejné povinnosti mě nechávají klidným. Přesto ale můžu i do těch nesmyslných zasáhnout takovým způsobem, o který se právě snažím. Snažím se poukázat právě na jejich nesmyslnost, čímž mohu dokázat jejich omezení, zrušení nebo takovou úpravu, aby smysl dostaly. Léčením budoucího průjmu není braní si projímadla stejně jako řešením budoucích hloupých povinností není nynější zavádění jiných takových.
Pokud jde o sešity ve škole, řeším to všechno tak, aby to bylo naoko formálně v pořádku, ale poznámky si vedu podle svého - do jednoho kroužkového sešitu A4. A to je přesně důkaz toho, že jakákoliv pravidla jsou v tomhle konkrétním případě na nic. Kromě literatury s tím dosud nemám problémy, ale v tomto případě to nebude poznámkami nýbrž nízkou prioritou předmětu, na který mi tudíž nezbývá čas.

2Pája: S mazáním tabule v tvém pojetí souhlasím, s buzerací už moc ne. Je super, že VŠ je v jistém ohledu příjemná změna, ale co kdyby se nic neměnilo a bylo to bez zbytečných nařízení všude? IMO by to bylo mnohem lepší.
Pokud jde o projímadlo, zajíček mou myšlenku vyslovit dostatečně přesně.

2Beruška: Prezentace, fólie pro meotar atp. jsou strašně pěkná věc, ale jednak vyžadují od profesora čas na přípravu a jednak to studentům až moc zjednodušuje práci. :-) Pokud se naučíš pořizovat si kvalitní zápisky z hodin, vynahradí ti to jakýkoliv prezentační materiál a tabuli budeš používat jenom k uchování nejhrubější osnovy a pravopisně složitých hesel. Možná by i tohle šlo chápat jako jistá forma oné "buzerace", ale tentokrát má ztěžování podmínek svůj význam v tom, že se naučíš výklad analyzovat už v jeho průběhu, abys mohla mít poznámky krátké a efektivní. Tato schopnost má podle mě velice široké uplatnění; i když budeš s někým diskutovat nějaký složitější problém bez tabule, papíru atd., musíš vědět, o čem mluví...
Pozdní příchody za mě vyřídil Weatherman.
2. 4. 2009, 19:43
:-) Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
To Eliška a Palec - ad mazání tabule - jak píše Eliška, můj návrh je nefunkční, to má asi pravdu, ale zároveň si myslím, že je to myšlenka slušná, jak píše Palec.
A Beruška také má velmi rozumný názor.
Až budeme mít pouze tabule, na které se píše markery, tak to bude snazší, včetně mazání. Ale to je zatím hudba budoucnosti.
Ale za tu starou tabuli s křídou ve výtvarce budu v tom případě bojovat, protože je to již jedna z mála upomínek na staré reálné gymnasium. Je to artefakt.
Tak bych si dovolila kauzu mazání tabule ukončit a spoléhat na to, že si s tím každý z pedagogů poradí dle svého, protože je to především na nás.
2. 4. 2009, 18:11
B-) Weatherman (volny cz alt64 totojemujpravymail)
Beruška: Pokud přijde pozdě do hodiny, je to jeho problém....to jen tak na okraj
2. 4. 2009, 15:47
Beruška
Podle mě je lepší mazat tabuli na konci hodiny. Nebo snad chcete, aby tam něčí čmáranice zůstaly přes víkend a prázdniny? :D No, teď si dělám srandu, tohle moc nevadí...

Nejúčinnějším řešením je asi tabuli nepoužívat. Jednak se to z ní blbě čte (když je nezaschlá), pak je pro mě mnohem jednodušší si dělat poznámky z prezentací nebo promítaných poznámek, kvůli lepší úpravě. Někteří učitelé sice píší poznámky na tabuli, ale pokud někdo přijde pozdě do hodiny, tak neví, o čem je řeč, páč tam ,,visí´´ několik pojmů, čísel atp., která nedávají dohromady smysl.
2. 4. 2009, 13:59
B-) zajíček
Pája: Předpokládala jsem, že Palec by bral projímadlo, aby se připravil na to, až průjem doopravdy přijde;-) Jako trénink
2. 4. 2009, 10:08
B-) Pája
Zdravím svůj starý ústav !
Co se týče mazání tabule, zastávám a celých osm let na gymplu jsem zastával, a navíc je i v dnešní společnosti přirozený názor "Chceš použít tabuli ? Chceš se koukat na čistou tabuli ? Tak si ji smaž !" Samozřejmě je asi slušné smazat tabuli tomu, kdo o to požádá, ještě slušnější smazat ji po sobě bez říkání, protože slušní lidé uklízí po sobě i za druhé když jsou o to požádáni a ti ještě slušnější uklízí po všech automaticky a doufají, že se jim to třeba jednou přičte k dobru XD
Asi jsem to zamotal až moc, ni nic.. Ale z dnešního pohledu mi jisté směry "buzerace" - omluvte ten výraz - které jsme čas od času byli vystaveni na gymplu - přijdou vcelku malicherné. Ale děkuji za ní všem, kteří ji na nás vykonávali, protože byl přechod na VŠ díky tomu jistou satisfakcí. Člověk se tu nemusí bát že ho někdo seřve za to, když si "o hodinu" kousne do chleba anebo když se napije čaje. Nemusí veřejně a poníženě žádat o propustku k cestě na wc se strachem, že ho třeba nepustí. Nemusí mít mindrák z toho, že mu někdo hrozí důtkou za to, že po dobu pár týdnů nedokázal zajistit, aby se někdo podepsal do třídnice (Což se tedy za nás srovnávalo s hrdelním zločinem, když to řeknu mírně s nadsázkou :-D ) . Ale tak to prostě všechno musí být, protože když takovým raubířům, jako jsme většinou byli my a ještě navíc jejichž "kvality" v tomto směru jistě od mého posledího zvonění rostly geometrickou řadou, nedáte pocit nějakého stropu a režimu, tak vás rozcupují na elementární prvočinitele XD Tak si toho povinného mazání užívejte, třeba si pak na vš, kde si ji - aspoň u nás - každý vyučující maže sám, rádi z nostalgie sem tam smažete :-)

2zajíček, Palec: Já se vždycky domníval, že projímadlo se užívá při zácpě. Na průjem bych nasadil aktivní uhlí. No samozřejmě se mohu mýlit ;-)
2. 4. 2009, 9:01
zajíček
Palec: Ne, není to stejné:-D Průjem dostaneš náhodně, ale povinnosti tu budou pořád. Při studiu tady, při studiu na VŠ, v práci, v domácnosti, povinnosti vůči stárnoucím rodičům, péče o auto, ... A mnohé z nich se Ti nebudou líbit, přesto to jsou prostě určitá nařízení, která se akceptovat musí. Ale máte pravdu, že některá jsou smysluplná a některá ten smysl úplně postrádají. V práci se mi taky zdá půlka předpisů "úplně mimo", přesto se podle nich chovám. Přijdou mi stupidní a pokud to půjde, budu se snažit je probrat s vedením, ale... "Život nikomu neslíbil, že bude spravedlivý." Tak si zvyknu, že na fyziku potřebuju čtvrečkovaný sešit, ale i to jde řešit (já mám třeba místo nelinkovaných, linkovaný a nikomu to nevadí (po předchozí domluvě)). Je správné oponovat proti něčemu, co se mi zdá hloupé, ale není na škodu se připravit, že bude nutnost i takové činnosti vykonávat.
2. 4. 2009, 0:56
Myšák
Chtěla bych se ještě vrátit k té identitě na fóru... Každý má právo psát zde za přezdívkou (pokud vím), tak jako teď činím já a neznám jediný důvod, proč by měl svoji identitu prozrazovat jenom proto, že ho dotyčný nezná (viz Andys, myslím...) Já taky nevím, kdo jsi a nijak mě to netrápí. (Třeba se i známe :P ) Jinak si myslím, že gothicmana zná docela dost lidí... a stejně je to jedno..taky nikoho nemusí zajímat, kdo je Babedev nebo Eliška apod. V diskuzi jde předevsím o názory..popřípadně nějaké nápady, připomínky, stížnosti, otázky atd. Proto se fórum snad zřídilo, ne???

Co se týče těch témat: je jich opravdu hodně. Ke každému bych mohla nějak přispět, ale buď už někdo můj názor vyslovil, nebo na něj zareaguji sama. Ale vesměs se mi zdá, že tu má každý svým způsobem pravdu. Dost často jen záleží na tom, pod jakým úhlem pohledu se na věč díváme. Každý vnímá události kolem sebe subjektivně a tomu dost podřizuje své smýšlení. Na tom neni nic špatného. Třeba to s tím srovnáváním... Zas tak moc často na to nenarážím.. I když vnímám, že 8letý gympl má opravdu víc šancí něco vědět... ale to se týká informací... (určitě měli v 1. čtyřech letech více znalostí než já na 2.stupni ZŠ) ale celková osobnost není utvářena pouze inteligencí. (a už je tu zase tohle slovíčko) Potom dál k tomu bordelaření. Osobně jsem snad nikdy žádný nepořádek nikde neudělala a vytáčí mě to spíš jen ve chvíli, kdy musím ze židle sundavat žvýkačky, ačkoliv ve škole nikdy nežvýkám, protože si žvýkačky do školy ani nenosím. A přijde mi to poněkud sprosté. Když si to vyžvějkaj (ti lidi) , ať si to taky po sobě uklízej. Atd.... Potom fráze "elita národa" a spol...jo, taky jsem to už zaslechla..a ne párkrát..Ale nějak mě to nerozhodilo. Jsou jiný věci, které mají vliv na můj skeptický pohled na moje studium, než výroky profesorů. Když se toho člověk zalekne, tak daleko nedojde. Spíš je lepší to vzít jako výzvu a motivovat se tak k tomu, že se budu snažit danému profesorovi dokázat, že to není zdaleko tolik pravda. (teď narážím na tu depresi) Asi tu už opakuji nějaké příspěvky, tak raději končím s psaním. :)) to víte, trénuji na sloh z češtiny :D

Omlouvám se za délku vzkazu, pokud by to někomu vadilo. Reagovat na tolik věcí v 1 vzkazu není nejlehčí :P
PS: přeji hodně úspěchů maturantům u písemných pracích tento a další týden! ;o)
1. 4. 2009, 23:02
Eliška
zuzvlc> Vase varianta mi ale prijde v praktickem pouziti nefunkcni.
1. 4. 2009, 22:57
B-) Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
To Palec - nesouhlas. Jakkoliv je téma mazání tabule naprosto přihlouplé, já se kloním k variantě "ať si každý smaže, co si napsal" - Ať už sám učitel nebo prostřednictvím služby. Vycházím ze své zkušenosti v učebně EVV. Na tabuli nepíši ani nemaluji, pokud ano, pak si to smažu, osobně. Přesto je tabule stále popsaná. A já nenacházím důvod, proč by ji měli mazat ti, kterých se to naprosto netýká. Přitom si opravdu nepřeji, abychom na tu popsanou tabuli museli stále hledět při hodinách EVV.
1. 4. 2009, 21:20
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2Eliška: Docela souhlas. Třídění povinností na smysluplné a buzerující je docela zjevné. Na druhou stranu v něčem chápu profesora, že chce mít v předmětu pořádek a nemá nervy na učení lidí, co systematicky nevědí, která bije. A to souvisí i s umělým udržováním aspoň minimálního řádu v poznámkách. Oponovat tomuto tvrzení jde zas tím, že to stejně nemá kýžený efekt a kdo nechce, poznámky si stejně dělat nebude... Ne, přístup prof. Nedvědové v tomhle není v pořádku, ale myšlenku za ním jsem schopen vidět.
Zato třeba za profláklým mazáním tabule nedokážu vidět nic jiného než neschopnost stanovit jasná pravidla. Přestože existují jenom dvě možnosti - mazání na konci nebo na začátku hodiny - vždycky se zvolí něco mezi a každý to ve výsledku chce jinak. Logické je přitom jenom jedno řešení - mazání na začátku hodiny. Sice budu muset občas smazat cizí popsanou tabuli, ale zato nebudou problémy typu shánění služby předchozí třídy a další hloupé prostoje.

A to se nám to tu hezky témata rozrůstají, že? :-)
1. 4. 2009, 20:59
Eliška
Tahle diskuze je nejak moc polytematicka. Prece vubec nemuzeme srovnavat VS a gympl.

Ja teda docela souhlasim s Beruskou. Viz nase debata s profesorkou Nedvedovou, co to vlastne znamena "Byt pripraven na hodinu." Jsou povinnosti, ktere maji docela zrejmy ucel a je i zrejme, jak je splnit /napriklad prezouvani, zakaz noseni alkoholu do skoly, .../, ale pak jsou tyhle ostatni. Nekomu staci na poznamky z hodiny listek na autobus, nekdo ma sesit. Hodnoti se to asi jako 'pristup k predmetu', ale co naplat, kdyz se nekomu lip uci z listku? Myslim, ze nikdo nema pravo /to zni jako velka slova:D/ mi narizovat, jestli mam mit linkovany nebo ctvereckovany sesit, jestlize s nim pracuji v hodine tak, jak mam.
1. 4. 2009, 20:56
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2zajíček: "A vůbec, kolikrát za život budeš asi muset dělat něco, co nepotřebuješ? A stejně to budeš muset dělat..." To je zhruba stejné jako když bych řekl, že je statistická jistota, že v životě ještě dostanu průjem, takže bych si měl vzít projímadlo a jít se na to připravovat. :-)
1. 4. 2009, 20:13
Dr.Edge
Lojza, Honza P. : ve studovně fachá ne? Dneska sem tam teda byl na majlu vodpoledne a nezdálo se mi ze bych se tam nemohl dostat :)
1. 4. 2009, 20:03
zajíček
Beruška: Od toho to je pořád ještě střední škola/gymnasium, protože máš povinnosti, na které někdo dohlíží... Až budeš na VŠ, tak se předpokládá(jak už bylo zmíněno), že jsi "dospělý" a schopný si uvědomovat, že to děláš pro sebe. A vůbec, kolikrát za život budeš asi muset dělat něco, co nepotřebuješ? A stejně to budeš muset dělat... Gympl Tě připravuje na život, jak je vidět:-D
A řidičák si dělá kažká trubka, to bych tu jako projev "dospělosti" zrovna moc neuváděla...:-/
1. 4. 2009, 19:16
:-S Honza P.
2 Lojza :
Díky primánkům ne
1. 4. 2009, 19:05
Lojza
Chtěl bych se zeptat, jestli je ještě možný se dostat ve škole na PC kromě hodin IVT?
1. 4. 2009, 16:50
Beruška
Aha, někdo mi sebral myšlenky :)
1. 4. 2009, 16:47
Beruška
Já taky nechápu, proč se učitelé zabývají blbostma o přezutí (na VŠ to nikdo nekontroluje), vedení poznámek atd. Zvláště ty poznámky. Když si je někdo vede, fajn. Když si je někdo nevede a umí to, tak je to chvályhodné, je to génius. Když si je někdo nevede a neumí to, jeho problém. Kecat člověku, kterej si už dělá řidičák, že si má tyhlety věty kroužkovat a jiné podtrhávat, je celkem trapné.

Alpiq
generální partner školy

Sambar sport
sponzor školy

© Gymnázium Kladno 2004-2024
Kontakty    Partneři    Webmasteři    Novinky    Vyhledávání (pre-alfa)