Úvod | Aktuálně | Výuka | Úspěchy | Přijímačky | Fotogalerie | Fórum | Projekty | Různé | English
O škole    Stránky    Ostatní    Sovy    Burza    Kladno    KMD    
O škole
Zde se můžete vyjádřit k veškerému dění ve škole...

Vložit nový příspěvek

Vložit nový příspěvek

              

Zobrazení příspěvků

21. 4. 2009, 8:39
---
vite, kdy bude mit rozpis maturit taky 4.B?
20. 4. 2009, 23:07
.....
dej si přijímačky nahoře a pak Informace o průběhu zkoušek
20. 4. 2009, 21:33
:-S veverka
nevíte někdo kolik lidí se hlásí na čtyřleté studium? nikde to tu nenapsali...
12. 4. 2009, 16:55
hlavni letucha
sraz letuch zitra v 5:30 pred skolou, prijdte vsichni! clenskou kartu a kompas s sebou
7. 4. 2009, 14:27
yaro
taky jsem šel už na osmou...zatracená byrokracie...
7. 4. 2009, 7:28
dotaz
0. a 1. hod v rozvrhu. kdy zacina prvni hodina, v osum? od kdy se pise MZK? V prehledu je od 9 a v rozvrhu je od 1. hodiny
6. 4. 2009, 23:39
:-) ItalianManiac (seznam cz alt64 ItalianManiac)
Já bych byla pro italštinu! A určitě bych nebyla sama ;)
6. 4. 2009, 16:58
:-) Mája
Jen tak jsem nakoukla do sešitu jedné spolužačky, co začala chodit na nepovinnou latinu. Povyprávěla mi a musím říct, že to byl zjevně dobrý nápad. Myslím se ale, že mnohem více uchazečů by bylo v případě jiného jazyka-například španělština, italština, ruština. Neplánuje se něco takového?
5. 4. 2009, 19:27
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2já...n: Podle mě jsou Settlers srovnatelně geniální hra. :-) Rozvíjení strategického uvažování také není na škodu. O některé hodiny jsou tyto hry mnohem lepší než výklad/jiná náplň, někdy to jenom člověk neodhadne. Osobně se mi zdá, že to Ivoš někdy přehání, ale třeba je to jenom hloupý dojem a křivdím mu.

2Beruška: Velice výjimečně se tak stane. A maskovat hraní her je relativně snadné, zvlášť na systému s více plochami (na Linuxu dosažitelné snadno; používá Ubuntu), kde stačí jedna klávesová zkratka. Piškvorky tak rychle neshováš a rozhodně ne tak spolehlivě - většina profesorů přepínat plochy neumí. :-)
Riziko poškození je vždycky a u všeho, co se používá. Jako psací stroj si nebudu pořizovat něco za čtyřicet tisíc, ale vejdu se zcela jistě do patnácti. Pokud má člověk za 10k mobil (dnes relativně běžné) a nosí ho do školy, proč by nemohl mít univerzální učební pomůcku za 15k?
Internet je jenom jednou z obřích výhod. Mezi další patří možnost poznámky bez problémů doplňovat, třídit, prohledávat, kopírovat... Všechno se to chová o hodně přívětivěji než šipky a vsuvky v sešitě a ani není potřeba používat tuny zvýrazňovačů, což jsou pro mě asi nejdůležitější argumenty pro.
5. 4. 2009, 19:04
B-) já...n (gmail com alt64 smyckaj)
Piškvorky nejsou krácení času, ale geniální hra na představivost. Zvlášť pokud se hrajou ve více rozměrech: -)
5. 4. 2009, 18:54
Beruška
A to mu na ty hry nikdo ještě nepřišel? :)

Já notebook mám, ale do školy ho nenosím, páč je velké riziko, že by se tam poškodil (byť neúmyslně), navíc jsem velmi netechnický typ a nainstalovat nový soubor je pro mě záležitost na půl dne :D Ale je fakt, že když se o hodinu začne řešit otázka, na kterou učitel nezná odpověď, tak internet může pomoct. Zneužívat se to teda, jak jsem z přechozího příspěvku vyčetla, dá, nicméně i obyčejný sešit se dá zneužít na piškvorky :)
5. 4. 2009, 17:59
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2Beruška: Přes víkend možná tolik lidí nemá čas se diskuzi věnovat. Ale nejspíš bychom měli předchozí téma opravdu zakecat. :-)
V naší třídě zatím funguje s notebookem místo sešitů jen jeden člověk. Často ho zneužívá k tomu, aby si mohl o nudné hodiny hrát, ale jinak mu nejspíš na poznámky docela slušně stačí. Kromě matematiky a fyziky, kde je mnohem přehlednější a rychlejší řešit běžné školní úlohy na papíře, jsem nepostřehl, že by někdo z profesorů proti tomuto alternativnímu způsobu pořizování zápisků z hodin protestoval.
Sám bych chtěl přinejmenším vyzkoušet, jestli pro mě používání laptopu nějaké výrazné nevýhody má, ale zatím šťastným vlastníkem přenosného počítače bohužel nejsem, takže nemohu testovat. Výhod si dokážu představit spousty a z nevýhod bych hned z okraje vyloučil onu subjektivní "špatně se mi učí z počítače", protože ta se mě ani v nejmenším netýká, spíš jsem na tom opačně.
5. 4. 2009, 17:27
Beruška
Tak je vidět, že diskuze se jaksi rozpadla. Což to oživit jiným tématem? :)

Jak se třeba díváte na používání noťasů při výuce? Jsou k tomu učitelé vstřícní či nikoliv?
3. 4. 2009, 23:58
:-) Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
Prosím tabule už nemazat.
díky
3. 4. 2009, 20:58
Uvedomely obcan CR
Myslim, ze k reseni tohoto zapekliteho dilematu jistou davkou prispeje nahlednuti do pate sbirky zakonu o mazani tabuli, vydanou ministerstvem skolstvi jiz roku 2004, takze je s ni kazdy jisty obeznamen. Vzdyt jiz 16. odstavec 95. clanku nam krasne mezi radky prinasi touzebne ocekavane popostrceni spravnym smerem, kdyz se v nem zminuje, cituji: "Tabule by se mazat mela. Mazat by se mela zakem ustavu. Zak by ji mel smazat houbou. Mel by mazat zlevo doprava a odshora dolu. Po zdarnem dokonceni mazani tabule by mel zak zaujmout pozici, ze ktere muze opet sledovat vyklad.". V tomto, nebojim se tohoto slova, umeleckem dile se muzeme dukladne obeznamit s nasi problematikou a vyvodit z toho zcela zrejmy zaver. A totiz, ze tabuli by mel po sobe mazat zak. Timto se stava pokracovani sporu zcela bezpredmetne.
3. 4. 2009, 20:22
Anonym - jinak to nejde
Ja si myslim ze nejlepsi reseni by bylo nemazat tabuli vubec. Pouzivanim tabule vznika velke mnozstvi alergenu, ktere potom mohou branit mnoha zakum pravidelne navstevovat skolu...
3. 4. 2009, 18:55
:-D yaro
my máme na mazání tabule nejgeniálnější systém - maže ji služba před hodinou...pokud už tu někdo podobně převratné řešení zmínil, všem se omlouvám, protože nemám na to číst celou diskuzi:D
3. 4. 2009, 17:39
:-) Zuzana Vlčková (volny cz alt64 zuzvlc)
Mazání tabule -prosím nečtěte to, jestli už je Vám to proti mysli.
Ale tohle nesouvisí s mazáním před nebo po... V běžných učebnách odpává prach z kříd na zem a paní uklízečky ho denně smetou. Ve výtvarce se ukládá ten prach v drážkách pod tabulí a já myslím, že může být v jisté koncetraci docela nepříjemným prachovým alergenem.
Tak to asi vyřeším takhle - domluvím se s paní uklízečkou.

To Věra Scherichová - to může opravdu fungovat v učebnách, které jsou vázány na určité předměty.
Znovu - zřejmě nesmyslně - opakuji, že nevidím důvod, proč mám ve výtvarce mazat angličtinu a francouzštinu, když sama pro EVV tabuli nepotřebuji a nepoužívám.

Věřím, že se s kolegy domluvíme a ujasníme si pravidla.
Přeji hezký a slunný víkend všem.
Zuzana Vlčková
3. 4. 2009, 13:17
B-) Palec (centrum cz alt64 softmalecek)
2Věra Scheirichová: Já jsem tu nejukecanější. :-) Mohl bych přidat počítadlo znaků, ale brzy se chystám něco udělat hlavně s délkou vkládacího textového pole. Jinak s vámi naprosto souhlasím.

2zvedavy: Když se nevyřeší ani pidiproblém, je potom vůbec šance řešit něco závažného? Já pointu mazání po sobě docela chápu, ale jako systematický přístup vždycky ztroskotá na nedisciplinovanosti, zapomnětlivosti a případné absenci služby. Když třída čistou tabuli oprqavdu potřebuje, někdo na smazání se najít musí nejenom kvůli nějakému nařízení.
3. 4. 2009, 10:26
Věra Scheirichová (seznam cz alt64 verasch)
Ad mazání tabule. My (z fyzikálního doupěte) jsme se před časem pokoušely prosadit systém, že tabuli si maže před hodinou ta třída, která ji bude používat. Čímž odpadnou problémy s tabulí nesmazanou (smazat si ji sami? hledat předchozí třídu? co když tam už není?) A co když předchozí třída dostála liteře zákona a tabuli smazala, ale tak, že si ji stejně musíte přemazat? Nanesly jsme to kdysi na poradě, ale neuspěly jsme, z důvodů možná eticky správnějších (ať si každý smaže, co popsal), jenže většinou nedodržovaných. Takže si si tento svůj systém pěstujeme jen ve fyzice. Pravda, pak se může někomu stát, že maže dvakrát (jednou po hodině a hned zase před hodinou), ale když se uváží, že fyziku mají všichni a asi stejně často, tak se to snad nějak spravedlivě vyrovná.
Ad meotar, prezentace atd. Řídím se tím, oč mě kdysi žádala moje vlastní středoškoská, posléze vysokoškolská mládež - totiž psát na tabuli a nepoužívat "předvařené" zápisy. Důvod byl ten, že profesor, který promítne na tabuli cosi, co si připravil doma, většinou ztrácí představu o tom, jak dlouho trvá si promítnuté opsat, navíc většinou doprovází projekci dalším výkladem a studenti buď píšou jak mourovaní a neposlouchají, co se říká, nebo poslouchají a nestíhají psát.
Osobně vidím ještě problém v tom, že když něco promítám, musí být více méně zatemněno, což zase komplikuje zápisky (pro studenty).
Ale jestli máte pocit, že chcete, abych si do hodiny nosila zápisy předem připravené, klidně se přizpůsobím. (Vím, že taky nepíšu právě čitelně).
P.S. Teda Palče, s délkou příspěvku jsem snad trumfla i tebe.

Alpiq
generální partner školy

Sambar sport
sponzor školy

© Gymnázium Kladno 2004-2024
Kontakty    Partneři    Webmasteři    Novinky    Vyhledávání (pre-alfa)