Úvod | Aktuálně | Výuka | Úspěchy | Přijímačky | Fotogalerie | Fórum | Projekty | Různé | English
O škole    Stránky    Ostatní    Sovy    Burza    Kladno    KMD    
O škole
Zde se můžete vyjádřit k veškerému dění ve škole...

Vložit nový příspěvek

Vložit nový příspěvek

              

Zobrazení příspěvků

20. 3. 2007, 18:38
:-( hmmmm
jeste a ke vsemu Zsv a Inf...
20. 3. 2007, 18:37
:-S hmmmm
2 all: budte radi ze tohle muzete resit me ceka maturita i s matikou nejspis -diky sebestredny buzkovy ktera na sebe chtela upozornit a tak mam jako bonus 2 hodiny rocne navic
20. 3. 2007, 18:14
B-) Cody
Jára: No to by mě zajímalo, kde jsou zrovna ve tvojí třídě fyzikové :)
20. 3. 2007, 18:02
Humanistka
Mně se zdá, že je kladen větší důraz na přírodní vědy, ale to- bohužel- nemohu objektivně posoudit, protože jsem zaměřená na humanitní vědy, které pro mě nastudovat nejsou problém...
20. 3. 2007, 15:34
Annie77
Faktem ale je, že jsem se zatím setkala s reakcí, že naše gymnázium je všeobecné pouze od přírodověně zaměřených studentů a profesorů. Nerada bych uváděla konkrétní jména, ale zaznamenala jsem i názor humanitně zaměřeného profesora, který sám zastává názor, že naše škola je více zaměřená přírodovědně.
20. 3. 2007, 15:34
Michal
Asi bych se měl omluvit, že sem dávám stejný příspěvek, ale budu ho sem dávat každý den, dokud budu na našem milovaném ústavu.
20. 3. 2007, 15:32
Michal
Chtěl bych se s vámi podělit o svůj názor na přístup některých kantorů k výuce respektive k maturitnímu opakování. Budu mluvit konkrétně, protože jinak můj příspěvek nemá smysl. Sám jsme zvědav, jak budou reagovat všichni, kdo náš ústav navštěvují.
Chtěl bych se zabývat otázkou proč někteří profesoři, konkrétně pani profesorka Sojková (ale určitě není sama) nutí nematuranty z matematiky opakovat společně s maturanty celou látku od prvního ročníku. Pro mě je to nepochopitelné, sobecké, netolerantní a samolibé. Nematuranti věnují svůj čas matematice, aby se vůbec dostali k maturitě a tak zanedbávají své maturitní předměty. Navíc je v naší třídě menšina maturantů z matematiky (10 ze 30) , tudíž by se většina neměla podřizovat menšině, většinou to tak bývá v demokratických systémech... Po čtyři roky byli a vlastně ještě jsou utiskováni humanitně zaměření studenti a teď před maturitou se nic nemění. Dokáži si představit reakce svých spolužáků, kdyby paní profesorka dějepisu vyhlásila opakování od prváku. problém je v tom, že ona to neudělá, protože s námi "soucítí" a chce, aby se každý věnoval tomu, co ho čeká u maturity.
Když jsme se před čtyřmi lety rozhodoval, kam půjdu ze základní školy nečekal jsem, že udělám takovou chybu a zamířím na matematickofyzikální školu, která se maskuje pod název gymnázium s všeobecným vzdělávacím programem. Točí se snad celý svět kolem matematiky? Věřím, že ne.

Michal Levý IV. A
20. 3. 2007, 15:31
Michal
Tak teď nevím, kdo sem píše pod mým jménem,prosím ho, aby to už nedělal, ale děkuju mu za upozornění. mám jednoduché vysvětlení. Původně jsem totiž psal o prváku, kde je o jednu hodinu ZSV méně.
20. 3. 2007, 15:28
Michal
Ale dostáváme se jinam než byl můj původní úmysl. Předně jsem řešil omezování nematurantů ( v našem případě nematurantů z matematiky ) přístupem profesorů, kteří nás nutí opakovat látku za celý náš pobyt a 63 dní před maturitou zkouší z látky třetího ročníku. Kdyby tohle udělal profesor dějepisu, tak se nematuranti z dějepisu zblázní. Ozývá se, že matematiky je "něco" jiného...absurdita. A zareagoval bych otázkou neměli bychom mít všichni nějaký kulturní přehled? Určitě měli.
Dále bych znovu zmínil demokracii systému ve, kterém momentálně žijeme, a jeden z jejích zálkadních principů: Menšina by se měla podřídit většině. Ne naopak, jak tomu je v našich hodinách matematiky.
20. 3. 2007, 15:26
Michal
Oprava k předchozímu příspěvku - "to je celkem 14 hodin humanitních předmětů"
20. 3. 2007, 15:16
Michal
Dobře, naše škola není přírodovědná...nejprve pár faktů:
dotace hodin předmětů humanitních a exaktních je nevyrovnaná (např. druhák: 2 hodiny ZSV, 2 dějepisu, 3 Aj, 3 Nj, 4 Čj, celkem 13 hodin himanitních předmětů, zatímco 4 hodiny fyziky ( počítám běžné hodiny i cvičení ) 4 chemie, 4 biologie, 4 matematiky, což je celkem 16. Navíc z češtiny budou maturovat úplně všichni, takže bych jí vlastně neměl počítat a jeden jazyk taky ne.
20. 3. 2007, 15:09
alena
no prave, ze nadavala. Asi by si to predstavovala jinak, dostat zaklad vseho a moznost soustredit se na "svoje" aspon ve ctvrtaku. No ale mozna tusila ze z FF prestoupi ba MFF :-)
20. 3. 2007, 13:51
V. Scheirichová (seznam cz alt64 verasch)
Zase se nechavam strhnout... ale rada bych ucinila nekolik poznamek k "matematickym" a ostatnim predmetum. A to spis jako rodic nebo byvaly student (davno, davno tomu) gymplu (byt jineho).
Timto chramem vedy prosly me 4 deti, dcera, vyrazna humanistka, a zde bych si dovolila polemizovat (uz nevim s kym), ze se tu uci dukladne prirodni vedy a humanitni nikoliv. Myslim, ze moji dceru na studium na filozofii (historie-bohemistika) pripravil nas gympl skvele. A dokazala zvladnout i to ostatni (nadavala, pochopitelne).
Synove jsou v podstate fyzici (astronom, budouci jaderny fyzik, budouci mikroelektronik) a celou dobu jejich studia jsem poslouchala narky nad zatezovanim a pretezovanim chudaku studentu takovymi volovinami jako jsou... (laskavy ctenar si doplni).
Tak jaky ten gympl vlastne je - humanitni nebo prirodovedny?
Kazdemu proste vadi neco jineho. A moji mili, nezijte v iluzi, ze na vyskach - pokud se i dostanete na skoly vasich snu - se budete ucit jen to, co vas bude bavit.
A neco mych vlastnich zkusenosti. Ja vas chapu, na gymplu jsem se taky tesila, az se na matfyzu nebudu muset zabyvat dejepisem (omlouvam se, na nektere veci asi musi clovek nejdriv trochu dospet), lec vystudovavsi fyziku, musela jsem se naucit programovat (nebyla mista, zato byla normalizace v tom nasem socialismu drahem) a nakonec ve 45 letech jsem utekla k divadlu, pustila se do studia AMU a vyzivala se v dejinach tance, hudby, divadla i dejinach jako takovych. NIkdy nerikej nikdy. Jste si opravdu tak jisti, co budete a co nebudete v zivote potrebovat?
20. 3. 2007, 11:36
alena
jo a taky me deptalo, ze si musim opakovat vsechno z fyziky, kdyz maturuju z jazyku. Kdyby to byla matika, tak dobre, matika je proste jednicka, bez ty se neobejde ani lingvista, ale fyzika? A sprtani z biologie a chemie? Kdyby to aspon bylo tak, aby absolventi meli o predmetu prehled, ale to nebylo, Hustilo se do nas ucivo na preskacku a clovek z toho mel akorat gulas, kterej se sice na pisemku naucil, ale pak to zase hned zapomnel
20. 3. 2007, 11:31
alena
to Scotie: a podle ceho to ma clovek usoudit, v kolone vyuka stoji : ....Studium je organizováno ve dvou formách jako čtyřleté, všeobecné pro absolventy 9. tříd ZŠ , a osmileté, všeobecné pro absolventy 5. ročníku základní školy.... Z toho bych neusoudila, ze jde o přírodovědně zaměřenej gympl. POdle me, je pravda, ze tenhle gympl na studium humanitnich oboru nepripravuje adekvatne.
19. 3. 2007, 23:39
B-) CJL (seznam cz alt64 jlibovicky)
Musím souhlasit ve všem s Járou, je to chytrý chlapec a má pravdu. Ale na druhou stranu, pokud je to tak, jak Michal říká, není asi to nejlépe, ale zase není možné odmítnou řešit kvadratickou rovnici s tím, že jsem jí bral v prvém ročníku a podobně. Přírodovědnou "zaměřenost" je jen jakýmsi klamem, který vzniká tím, že u přírodních věd lze postupovat systematičtěji, důsledněji a možná i krutěji než u humanitních (doufám, že se nedotýkám nikoho humanitně orientovaného). A na otázku, zda se všechno točí kolem matematiky, bych odpověděl, že ano :P
19. 3. 2007, 23:06
Jára (post cz alt64 x28)
Mně osobně nepřijde, že bychom byli nějak speciálně vyhraněná škola. Konkrétně v mé třídě se vyskytují jak biologové, chemici, matematici, fyzikové i historici a všichni mají šanci se se svými znalostmi na VŠ uplatnit; nemyslím,, že by někdo byl omezován. Snad jen ZSV je kapitola sama pro sebe, to je pravda.
19. 3. 2007, 22:29
Sticker
já se obávám že touhle debatou se nic nezmění..i když učitelé vědí že máme pravdu tak nic měnit nebudou, komu by se chtělo ,,vyjíždět" ze zajetých uliček
19. 3. 2007, 21:11
:-( Annie77
to Scotie:No a v tom je prave ten problem. Vsichni vedi, ze jsme prirodovedne zamerena skola, nebo alespon profesori to davaji dost najevo ve vyuce, ale jinak vsichni tvrdi hlavne potencionalnim uchazecum, ze jsme vseobecne vzdelavaci skola a zasadne odmitaji, ze by tomu bylo jinak. Kdyby mi nekdo pred ctyrmi lety rekl, jak zde rozvrzen duraz na jednotlive predmety, dala bych si prihlasku jinam.
19. 3. 2007, 21:10
Michal
Správně, záleží na učiteli a o to jde. Proč někteří učitelé (v našem případě profesorka matematiky) zkouší a zadávají písemky z látky prváku, druháku nebo třeťáku? Nemůžu si pomoci, ale připadá mi to jako největší nesmysl a zároveň ublížení nematurantům. Vždyť mi tu matiku potřebovat v životě už nikdy nebudem (až na pár výpočtů při nákupech, které snad zvládneme) tak snad nemá smysl vše opakovat a znova se učit, natož známkovat.

Alpiq
generální partner školy

Sambar sport
sponzor školy

© Gymnázium Kladno 2004-2024
Kontakty    Partneři    Webmasteři    Novinky    Vyhledávání (pre-alfa)